La mulți ani, dragi automobiliști militari pe unde va poartă „roțile”! 

La mulți ani, dragi automobiliști militari pe unde va poartă „roțile”! 

În primăvara anului 1917, în cadrul procesului de reorganizare a armatei române – refugiate, împreună cu autorităţile statului, în Moldova – era înfiinţat, cu începere de la 1 martie 1917, prin Înaltul Decret nr. 245 din 22 martie 1917, Regimentul de Tracţiune Automobilă. Acest moment semnifică apariţia Armei Auto în cadrul organismului militar românesc. Regimentul nou-înfiinţat înlocuia Compania de Automobile a Armatei creată prin Decizia Ministerială nr. 304 din 11 august 1915.

Prin Decizia Ministerială din nr. 520, din 27 martie 1917, se prevedea ca Regimentul de Tracţiune Automobilă să fie structurat, pentru partea activă, pe 3 batalioane „de automobile, autocamioane, autocamionete şi alte asemenea”, precum şi companii de motomitraliere, grupuri de autotunuri şi automitraliere. Pentru partea sedentară se stipula înfiinţarea unui batalion de depozit şi a unei şcoli de şoferi.

În ceea ce priveşte factorul uman, se stabilea ca ofiţerii necesari acestui regiment sa fie luaţi dintre ofiţerii activi şi de rezervă, precum şi dintre subofiţerii din cadrul formaţiunilor de automobile de pe lângă unităţile militare, aceştia din urmă trebuind să treacă un examen de specialitate. Cei care reuşeau la examen erau asimilaţi gradului de sublocotenent, păstrându-şi acestă asimilare pe timpul campaniei, ei putând fi înaintaţi la gradele asimilate imediat următoare.

Cam asta ar fi scurta istorie a unei arme fără de care nu se poate duce nici-o operație militară. Fie că este vorba de transport de personal, fie că este vorba de transport armament , muniții, hrană sau materiale logistice, automobiliștii militari sunt principalul pilon în susținerea logistică a luptei.

Fie cu camionul, fie cu utilajele de geniu, Transportoare Amfibii Blindate, militarii automobiliști au suportat stihiile naturii, dovedind încă odată importanța acestei arme, dovedind încă odată faptul ca în ciuda bugetului de avarie al ministerului, tehnica este operativă și militarii își pot îndeplini cu succes misiunea.

Nu trebuie uitat deasemenea efortul făcut de automobiliștii ce acționează în Afganistan pentru operarea unei tehnici total străine (MRAP, HUMWEE), menținerea ei în permanentă stare de operativitate întrucât acolo, imobilizarea tehnicii din diferite motive poate însemnă moartea camarazilor.

AMVVD-ului nu-i rămâne decât să le ureze automobiliștilor militari LA MULȚI ANI!

 

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *